Gandrīz ievēmu sev mutē: hronists Indriķis lasa TVNET/DELFI komentārus par Krieviju

Šodien pie ik rīta kafijas krūzes kā allaž apmeklēju lielākos Latvijas ziņu portālus DELFI un TVNET, kurus kā zinās daži VH lasītāji, maigi izsakoties, augstā cieņā neturu [atklāti runājot, man viņi 90% gadījumu besī na*uj ārā].

Diemžēl Latvijas mediju telpa ir neliela un portālu, kas rakstītu ziņas manā dzimtajā valodā arī ir maz. Rezultāts ir acīmredzams, es reizē heitoju un reizē ik rītu lasu iepriekšminētos DELFUS un TVNET. Esmu drošs, ka neesmu tāds vienīgais.

Galu galā, ja aizver acis uz, ar bešenstvo matki jau ntosgadus sirgstošās, Sandras Veinbergas murgojumiem un dzeltenajām ziņām no sērijas „Kardjašanas dibens sācis izrādīt saprāta pazīmes: top jaunas lirikas Kanjē Vesta dziesmai!” vai „Skulme atklāj Kiviča slēptāko noslēpumu: Andris Līgos svētkos siera un alus vietā izvēlas pusstopu Centrāltirgus šamurlas!”, abu valsts populārāko portālu saturu var paciest [uzsvars uz „CIEST”].

Šoreiz, meklējot ziņas, ko varētu pārpublicēt VH, uzdūros divām publikācijām par Krieviju. Pirmā vēstīja par protesta akcijām Maskavā, otrā par ANO Drošības padomes pausto aicinājumu izvest Raškas karaspēku no Gruzijas. Saturs abiem rakstiem bija normāls un izskatījās, ka mūsu žurnaļugas to vienkārši bija pārkopējuši no LETAS vai kādas citas ziņu aģentūras.

Taču īstie sū*di sākās rakstu komentāru sadaļās.

Es nocitēšu (ar skrīnšotiem) tikai dažus piemērus no tās aheņejas, kas šodien darījās TVNET un DELFU komentāru sadaļās pie iepriekšminētajiem rakstiem par Krieviju. Lielākā daļa no komentāriem vārds vārdā atdarināja Bidlostānas propagandas mītus – anonīmi komentētāji ar sū*iem nolēja Latviju, NATO un pie katras iespējas attaisnoja ikvienu Maskavas nedarbu. Bija tāda sajūta, ka, ja Putins šiem komentētājiem reiz ie*ezdētu tieši acī, viņi nepamirkšķinot ar neviltotu prieku teiktu: „pavei, ku’ smaržīga pavasara maijpuķīšu dvaša!”.

Lūk, daži piemēri:

  • Kāds lietotājs Aldis Birkenfelds (Google par šādu personu informāciju neatrod!) pie TVNET raksta par opozīcijas protestiem Maskavā raksta:
  • Anonīms DELFU komentētājs pie raksta par Maskavas agresiju Gruzijā tikmēr raksta šādi:
  • Turpat tālāk kāds cits komentētājs (bet pilnīgi iespējams, ka tas pats „trollis” ar citu segvārdu) nu jau krieviski raksta aptuveni to pašu:
  • Lūk, vēl daži piemēri ar „troļļu” un vatņiku komentāriem valsts lielākajos interneta portālos:

Šādi komentāri parasti ir pie rakstiem par Krieviju, taču ļoti bieži parādās arī pie citām tēmām. Piemēram, ja raksts būs par veselības nozares problēmām – komentāru sadaļās anonīmi profili lauzītā valodā bļaustīsies par to, cik viss ir slikti, un, ka drīz šī valsts sabruks. Ja raksts būs par Latvijas armiju – „troļļi” kvieks par tās vājumu, lieki iztērētiem budžeta līdzekļiem un Raškas militāro varenību. Pat, ja raksts būs par kaut ko pozitīvu, teiksim skolēnu sasniegumiem olimpiādēs, arī tur „troļļi” atradīs, kam pie*isties, piemēram, pārvirzot diskusiju no skolnieku panākumiem uz demogrāfijas problēmām.

Redzētais, protams, liek domāt par DELFU un TVNET atbildību sabiedrības priekšā. Abi mediji it kā sevi pozicionē kā patriotiskus un rietumnieciski orientētus. Tāpat abi mediji regulāri saņem dotācijas no valsts budžeta un tos lasa lielākā dala Latvijas interneta lietotāju.

Līdz ar to man ir jautājums – kā tas nākas, ka diviem Latvijas lielākajiem interneta portāliem trūkst naudas un gribasspēka nolīgt vismaz vienu komentāru sadaļu moderatoru, kas ņemtu un izdzēstu ārā vismaz daļu no tās drukātās caurejas, kurai es šorīt biju spiests izburties cauri?!

Atbilde, protams, nesekos. 😉

Vatastānas hronists Indriķis

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s